Michelle van Oorschot – van Roessel

Het agro-team van Schipper Accountants richt zich specifiek op agrarische klanten. Michelle van Oorschot – van Roessel maakt als Medewerker Administratieve Verwerking deel uit van dit gespecialiseerde team. Net als haar collega’s heeft zij een achtergrond in de agro. “We hebben allemaal een sterke affiniteit met de sector”, vertelt ze. “Dat maakt het werk zo leuk. We werken onder andere voor veehouderijen, loonbedrijven, boomkwekerijen en akkerbouwers. Doordat we dezelfde achtergrond hebben, begrijpen we onze klanten en hebben we vaak aan een half woord genoeg.”

Zeven jaar inmiddels werkt Michelle bij Schipper. Haar ouders hebben een varkenshouderij, waarin zij ook zelf flink wat uren heeft gewerkt. Haar echtgenoot heeft een loonwerkbedrijf waarvoor ze dagelijks actief is. Toen ze op zoek ging naar een nevenfunctie was de stap naar Schipper snel gezet. “Wij zijn met ons loonwerkbedrijf klant bij Schipper, dus het was makkelijk om daar een balletje op te gooien. Ik wist eigenlijk niets van administratie, maar kreeg de kans om te starten en gelijktijdig een opleiding te volgen. Dat is naar mijn idee typerend voor de manier waarop Schipper werkt. Als je wilt, krijg je volop kansen om je te ontwikkelen.”

Kennis van agro-vaktermen

Haar agrarische achtergrond komt haar zeker van pas, meent Michelle. “Samen met mijn collega’s ondersteunen wij de agrarische klanten zo goed mogelijk. Het is dan natuurlijk handig dat je bepaalde vaktermen begrijpt. Als er op een factuur iets staat over Ki-service, weet ik hoe ik dat moet verwerken. En als er op een factuur voor voerleveranties ook iets vermeld staat over graszaad, kan ik dat onderscheid maken. Dat is belangrijk. Natuurlijk kun je dat allemaal leren, maar het is makkelijk dat je die kennis gewoon paraat hebt.”

Als je wilt, krijg je volop kansen om je te ontwikkelen. Dat is typerend voor de manier waarop Schipper werkt

Michelle van Oorschot - van Roessel, Medewerker Administratieve Verwerking

Contact met klanten

Michelle vertelt dat ze, naast de contacten met collega’s, ook contact heeft met klanten. Dat gaat meestal via telefoon of e-mail. “De meeste klanten werken digitaal. Zo verwerk ik ook hun administratie. Over en weer zoeken we makkelijk contact als er vragen zijn. Dat betreft dan vooral praktische vragen over de administratie zelf. De klantadviseur geeft advies en is aanspreekpunt voor onze agrarische klanten. Signaleer ik zaken in de administratie, dan wijs ik de klantadviseur daarop. Zo ondersteunen we agro-ondernemers zo optimaal mogelijk.”

Veel vrijheid

Doordat Michelle ook dagelijks in de weer is voor het loonwerkbedrijf van haar man, is een bepaalde mate van vrijheid en flexibiliteit voor haar belangrijk. Bij Schipper krijgt ze dat volop. “Ik werk in principe op dinsdag en donderdag, maar wil ik een keer een andere dag werken, dan kan dat zonder problemen. De ‘btw-maanden’ (april, juli, oktober en januari) zijn vaak druk. Dan werk ik wat meer en dat compenseer ik dan weer op andere momenten. Het is fijn dat alle collega’s er op dezelfde manier instaan. Iedereen kent de dynamiek van de agro-sector, dus een keer ruilen, vindt iedereen prima. Zoals we elkaar ook helpen als iemand het druk heeft of privé met tegenslag kampt. We vormen een hecht team en dat vergroot voor mij het werkplezier!”

Ben je net als Michelle thuis in de agrarische sector en wil je aan de slag bij het Agro Team? Bekijk dan snel onze agro-vacatures of neem contact op met Corporate Recruiter Sven de Viet via 06- 572 001 37.