Het samenvoegen van twee bedrijven of een bestaand bedrijf opsplitsen in verschillende delen, heeft een behoorlijke impact op de organisatie en iedereen die daarin werkzaam is. Bij het samenvoegen van bedrijven moeten procedures op elkaar afgestemd worden en gegevens uitgewisseld. En dat met collega’s, die tot kort daarvoor wellicht als concurrenten werden beschouwd. Naast cultuurverschillen, zult u ontdekken dat de salarisstructuur, het arbeidsvoorwaardenpakket en het functiehuis niet één op één matchen. Werk aan de winkel dus.

Wij behouden het overzicht bij complexe processen

Bij het splitsen van een bedrijf spelen weer heel andere factoren. Zo kan sprake zijn van andere arbeidsvoorwaarden, een andere CAO en pensioenregeling of zelfs van een volledig andere administratieve organisatie. Diverse kennisgebieden lopen door elkaar en moeten op de juiste manier een plek krijgen. Een herstructurering kan verder bijvoorbeeld leiden tot een nieuwe financieringsbehoefte, de behoefte aan een betere administratieve organisatie of andere managementinformatie. Ook het optimaliseren van de fiscale structuur kan aan de orde zijn, zodat u maximaal gebruik kunt maken van fiscale voordelen. Kortom, een breed scala aan vraagstukken, waarbij we u, met alle kennis die we in huis hebben, optimaal kunnen ondersteunen. Juist bij complexe processen als deze, is het prettig dat iemand het overzicht behoudt en nadrukkelijk koers houdt richting het einddoel.

Ik wil mijn bedrijf herstructureren

Op ieder moment nauw betrokken

De adviseurs van Schipper zijn graag in een vroeg stadium betrokken bij uw voornemen om een bedrijf over te nemen. Zij denken mee over mogelijke consequenties, houden u kritische vragen voor en maken inzichtelijk wat u als ondernemer kunt doen om van de overname een succes te maken. Ook de juridische en fiscale consequenties op uw (toekomstige) medewerkers nemen we in onze adviezen mee. Wij begeleiden niet alleen de overname, maar zijn ook nauw betrokken bij de herstructurering van uw bedrijf, na een overname of misschien zelfs al voorafgaand daaraan.

We begeleiden u graag

Onze personeelsadviseurs kunnen begeleiden bij onder andere cultuurontwikkeltrajecten, personele reorganisaties en kunnen daarbij  juridische consequenties inzichtelijk maken en een nieuwe functiestructuur opstellen. Ook adviseren we over het eventueel herstructureren van bepaalde bedrijfsprocessen en de wijze waarop deze mogelijk efficiënter kunnen worden ingericht.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Neem vandaag nog contact op om een afspraak te maken met één van onze adviseurs.

Schipper Accountants is altijd dichtbij. Ook bij u in de buurt.

Bekijk contactgegevens en medewerkers bij u in de buurt.