Blog

Snel factureren en scherp op debiteurenbeheer

Bij Schipper Accountants weten we dat iedere onderneming uniek is en iedere ondernemer op zijn of haar eigen manier onderneemt. Maar natuurlijk heeft iedere onderneming een administratie die tijd en aandacht vraagt. Met Schipper Online digitaliseren we dit proces, voor wie wil zelfs van A tot Z. Denk bijvoorbeeld aan uw verkopen en de daarbij behorende administratie. Wie ervoor kiest om dit proces te digitaliseren, heeft daar minder omkijken naar, verstuurt zijn facturen sneller en krijgt eerder betaald.

Moeiteloos en snel factureren met Schipper Online

Schipper Online is een gebruiksvriendelijke oplossing die zowel via smartphone als desktop te openen is. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat alles op de juiste manier is ingeregeld. Denk daarbij aan uurtarieven, artikelnummers, omzetgroepen en prijzen. De oplossing is zo ingericht dat u direct na het afronden van een opdracht of order, de factuur kunt aanmaken. Omdat dit snel en gemakkelijk gaat, is de kans groot dat u daarmee ook direct factureert in plaats van alles op te sparen tot het einde van de week, maand of zelfs uw vrije weekend. Doordat alles gestandaardiseerd is, maakt u geen rekenfouten, bijvoorbeeld in de btw. De factuur wordt na afronding via Schipper Online direct gemaild aan uw afnemer, inclusief betaallink. Onze ervaring is dat facturen met een betaallink gemiddeld genomen eerder worden betaald. En dat niet alleen. De factuur wordt direct op de juiste manier in uw boekhouding geboekt.

Geautomatiseerd debiteurenbeheer

Zodra de factuur is verstuurd, start het debiteurenbeheer. Ook dit kunnen we volledig digitaliseren. Dit betekent dat we desgewenst na afloop van de betalingstermijn automatisch een herinnering kunnen versturen. De praktijk wijst uit dat deze herinnering het merendeel van de afnemers aanzet om alsnog te betalen. Natuurlijk kunnen we het debiteurenbeheer zo inregelen dat ook de eerste en tweede formele aanmaningen worden verstuurd en zelfs dat het dossier daarna automatisch overgaat naar uw deurwaarder. Elke actie wordt overzichtelijk gearchiveerd in uw dossier. Bovendien voldoet deze werkwijze volledig aan alle wettelijk vereisten.

Positieve cashflow

Juist in de voor ondernemers huidige onzekere tijden is een positieve cashflow belangrijk. Dit betekent dat u aan al uw verplichtingen kunt voldoen. Door zo snel mogelijk te factureren en kort op uw debiteuren te zitten, zorgt u ervoor dat u tijdig betaald krijgt. Wilt u op deze manier uw cashflow gezond houden? Neem contact met ons op. Wij informeren u graag over de kortste weg naar snel factureren en scherp debiteurenbeheer.

Dénis Onderdijk

06 - 48 86 92 58

Schipper Accountants is altijd dichtbij. Ook bij u in de buurt.

Bekijk contactgegevens en medewerkers bij u in de buurt.